Με την υποδοχή του Τίμιου Ξύλου, του εγκιβωτισμένου εις την Ιεράν Εικόνα των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης εκ του Σκευοφυλακίου του Παναγίου Τάφου, το οποίο κόμισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακός, επικεφαλής αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, άρχισαν οι εόρτιες εκδηλώσεις, επί τῇ ευκαιρίᾳ της συμπληρώσεως των 1700 ετών από της υπογραφής του Διατάγματος των Μεδιολάνων, τις οποίες διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολις Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης και ο Ιερός Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης – Ασσήρου.
Τον Τίμιο Σταυρό υπεδέχθησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννης και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θερμών κ.κ. Δημήτριος στην παλαιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών στον κόμβο της Ασσήρου. Εν συνεχείᾳ, συνοδείᾳ του κλήρου της Ιεράς ημών Μητροπόλεως, των κ.κ. βουλευτών Σταυρούλας Ξουλίδου (ΑΝ.ΕΛ.) και Κατερίνας Μάρκου (ΔΗΜ.ΑΡ.), του Προέδρου της Ασσήρου κ. Ιωάννη Κούτλα, αντιπροσωπείας των Δημοτικών και Τοπικών Αρχών, πλήθους πιστών, αγήματος του Στρατού – το οποίον νωρίτερα, κατά την υποδοχή, απέδωσε τις προβλεπόμενες τιμές – και υπό τους ήχους της μπάντας του Δήμου Λαγκαδά, το Τίμιο Ξύλο μετεφέρθη λιτανευτικώς εις τον Ιερόν Ναόν Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης όπου και ετελέσθη επίσημος Δοξολογία και ο Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακός, συγχοροστατούντων του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννου και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Θερμών κ.κ. Δημητρίου.
Κατά την προσφώνηση του ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας εξέφρασε τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη του και τις ευχαριστίες του προς το πρόσωπο του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου και τη Σύνοδο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, για την ευλογία που παρείχαν ώστε να μεταβή το σπουδαίο αυτό κειμήλιο της Ορθοδοξίας στην Ιερά ημών Μητρόπολη. Ευχαριστίες επίσης απηύθυνε και προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακό, ο οποίος και το εκόμισε μεταφέροντας την ευλογία της Αγίας μας Εκκλησίας, των Παναγίων Προσκυνημάτων, του Ζωοδόχου Τάφου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού καθώς και όλων εκείνων των Ιερών Σημείων που αποτελούν την αφετηρία του εορτολογίου της Ορθοδοξίας μας, διότι όλες εορτές μας, έχουν την ρίζα τους στην Αγία Γη, όπου εκεί διαδραματίστηκαν τα Ιερά Γεγονότα, των οποίων την ανάμνηση τιμούμε, και εκφράζουν το βάθος της Θεολογίας και το ύψος της Θεογνωσίας που ορίζει την πορεία της ζωής του κάθε ανθρώπου.
Ο Σεβαμιώτατος Ποιμενάρχης τόνισε επίσης ότι σήμερα υποδεχόμαστε εντός της καρδιάς μας και εντός της ζωής μας τον ίδιο τον Αναστημένο Κύριο, επισημαίνοντας ότι όλες αυτές οι εξωτερικές εκδηλώσεις εκφράζουν το εσωτερικό περιεχόμενο της ευλαβείας και πίστεως μας. Έκανε, επίσης, εκτενή αναφορά στις εόρτιες εκδηλώσεις της συμπληρώσεως των 1700 ετών από της Υπογραφής του Διατάγματος των Μεδιολάνων τονίζοντας ότι παρόλο που το Διάταγμα είναι γνωστό ως το Διάταγμα της Ανεξιθρησκίας, οι μόνοι που εκδιώκονταν ήταν οι Χριστιανοί, οι οποίοι τότε αποτελούσαν μειονότητα διωκομένη. Ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου μας είναι πηγή δυνάμεως, εμπνεύσεως, και ισχύος και μέσῳ αυτού μπορούμε να απαλλαχτούμε απ’ όλα εκείνα που μας προβληματίζουν στη ζωή μας. Κατέληξε δε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας, εκφράζοντας την ευχή του για τη γρήγορη απελευθέρωση των δύο Σύριων Επισκόπων του Πατριαρχείου της Αντιοχείας για τους οποίους δυστυχώς κανείς δεν ομιλεί και όλοι σιωπούν, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναζαρέτ στο χαιρετισμό του μετέφερε τις ευχές και τις ευλογίες του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου τονίζοντας ότι η χάρις του Τιμίου Σταυρού και των Παναγίων Προσκυνημάτων να προστατεύουν τον κλήρο και τον ευσεβή λαό της επαρχίας μας αλλά και ολόκληρο τον ελληνικό λαό.
Το Ιερό Κειμήλιο της Ορθοδοξίας μας θα παραμείνει στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου Και Ελένης έως την Παρασκευή 31 Μαΐου ε.έ, διάστημα κατά το οποίο θα τελούνται καθημερινώς Θεία Λειτουργία, εσπερινός, παράκλησις, οι χαιρετισμοί του Τιμίου Σταυρού καθώς και οι αρχαιοπρεπείς Θείες Λειτουργίες του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου καθώς και των Αποστολικών Διαταγών.